Najcichszy tekst

 

Ostatnio pisałam o listach…
a tu dziś spotkała mnie mała
muzyczna niespodzianka…

Czasem buszując w wirtualnym
świecie udaje mi się znaleźć
taką perełkę poetycko- muzyczną…
Że też wcześniej tego nie znałam,
przecież to stary tekst J.Przybory.
Moje klimaty, takie piosenki
lubię też śpiewać, wiec biorę gitarę,
układam chwyty, dopasowuję tonację…
                  
Czasem myślę, że urodziłam się
z tą nutką molową w środku.
Moja muzyko,  poezjo moja
jak dobrze, że jesteś…

* * *

Moja córka napisała do mnie…
„…Ta piosenka to utwór z najnowszej płyty Magdy „Noce i sny”.
Niektóre z nich są w You Tube – codziennie słucham w szkole.
Cudowne!!! Koniecznie muszę mieć tę płytę.
Czytałam korespondencje Agnieszki Osieckiej z Jeremim Przyborą
Po tej lekturze wydźwięk tych pieśni ma zupełnie inny wymiar…”

Też muszę mieć tą płytę….

* * *

Nie głośniej snu
Nie głośniej łez
Nie głośniej tchu
Zdyszanych serc
Na skrawkach cisz
Bezsennych sjest
Nagrywam ci
Serdeczny list
Odwieczny tekst

Jest cichszy od trzepotu ćmy
Od szmeru słot
W milczeniu mgły
Bezradny jak
Rozstajny znak

Nie, ty przecież mnie nigdy nie usłyszysz
Bo mój list cichszy jest od ciszy

Wyszeptany
Niepisany
List…

(Jeremi Przybora)

 

4 responses to “Najcichszy tekst

  1. Niesamowite i niespotykane jest to pół minuty ciszy na końcu…
    I ja brzdąkałam kiedyś na gitarze, komponowałam. I też raczej w tonacjach molowych. Tęsknię za tym…
    Czy jeszcze bym potrafiła? Muszę zdobyć gitarę – to się przekonam.
    Zwierzę Ci się, Violu, że i dzisiaj nieraz – ni stąd, ni zowąd – usłyszę i wyśpiewam jakąś nową melodię. Wtedy szybko ją nagrywam (na komórkę) – żeby mi nie uciekła… Mam już kilka takich ‚przebojów’ :))

  2. Ja nigdy nie komponowałam, choć
    z muzyką związana jestem od dzieciństwa.
    Tekstów też nie piszę, jakoś nigdy nie miałam odwagi…
    Pewnie dlatego, że jestem perfekcjonistką i jeżeli
    czegoś, w moim mniemaniu, nie robię dobrze,
    to nie robię tego wcale. Takie myślenie nie
    ułatwia mi życia, oj nie ułatwia… 🙂

  3. Bez muzyki nie mogłabym normalnie funkcjonować chyba, zwłaszcza bez takiej porusającej muzyki, jestem od niej uzależniona wręcz. Nie znałam tej piosenki ani tekstu nawet, ale to jest naprawdę piękne…

Skomentuj

