Lubię ten moment

 

Lubię ten moment,
gdy strudzona drogą
przystaję i wybieram
miejsce odpoczynku.
Zapach trawy, szelesty,
zieloność pode mną
i błękit nade mną.

W niebo zapatrzona,
chmurą zachwycona,
spoglądam na smoki,
kwiaty, jednorożce…
W przedziwne kształty
ubiera je moja wyobraźnia.
Słońce drażni się czasem,
mrużę powieki i obłok
jeszcze piękniejszy…
na kształt marzenia.

Czas zejść z chmur,
powiedział ktoś…
Schodzę, wiem jednak,
że zawsze mogę
unieść głowę ku niebu
na moment…

.

29 responses to “Lubię ten moment

  1. A ja dziś byłam nad jeziorem i dokładnie tak – słońce na twarzy, chłód wiatru od tyłu, gdzie słońce nie dochodziło (zbyt optymistycznie się jednak ubrałam;-), chlupot wody, odgłosy bawiących się w jeziorze kaczek, wizualizacja we mnie… nawet książki nie chciało się czytać;-)
    Jest tak cudnie wokół, tak cudnie… drzewa przy drodze mają tak piękne barwy… muszę się odzwyczaić od kojarzenia tego ze zbliżającą się zimą, bo aż szkoda się tym nie cieszyć.
    To moje pożegnanie lata było. Kto by pomyślał, że w tym roku dopiero w październiku. Kolejna jesień z mego życia… Piękna. zacznę je nizać na sznurki coś czuję…

    Często czuję fizyczną potrzebę położenia się na trawie. Jeśli tylko jest taka możliwość – nie hamuję tej potrzeby.

    • Może to jakaś nasza pierwotna potrzeba,
      by tak wtopić się w naturę, przylgnąć do ziemi, skały,
      trawy czy drzewa… ogarnąć wzrokiem błękit nieba…?

  2. bardzo dobrze znam ten moment…uwielbiam zapach trawy pode mną…i chmury nade mną o różnych kształtach…to wyciszenie,totalny odjazd…tylko Ty i cisza…i natura.
    Pięknie to napisałaś…jakbym tam była…
    Pozdrawiam refleksyjnie…

  3. Przyszłam do Ciebie od Azali …. i od razu zachwyciłam się Twoim blogiem. Jestem od Ciebie dużo starsza bo mam już wnuki. Ale stałaś mi się bliska bo zauważyłam że lubisz przyrodę, wędrówki, a przede wszystkim góry. Ja nie prowadzę bloga, ale wypowiadam się na innych blogach i piszę na różnych serwisach. Zapraszam Cię na http://www.mojeopinie.pl do działu podróże. Mój ostatni tekst to „Najpiękniejsze góry świata”. Jeśli masz chwilę to przeczytaj proszę. Możesz też ocenić tekst i/lub skomentować. Będę teraz do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam serdecznie.

    • Witaj Dziewczyno Gór…
      Cieszę się, że spotkałam Cię na szlaku,
      wprawdzie internetowym ale… kto wie, może kiedyś..?
      Zajrzę do Ciebie a i do siebie zapraszam serdecznie. 😉

Skomentuj

