Pasjans

.

Mam lat trzynaście…
stoję w słońcu, pośrodku wiosny
i obrywam białe płatki jaśminu.
– Kocha… nie kocha… kocha…

Mam lat dwadzieścia…
z pietyzmem wkładam w kartki książki
zasuszoną czterolistną koniczynę.
– Przyniesie mi szczęście – myślę.

Mam lat trzydzieści…
Pochylona nad samotnym stołem
układam kolejnego pasjansa.
– Wróci… nie wróci… wróci…

Mam  lat…
Poszłabym do wróżki zapytać
czy mój los się odmieni.
Jednak… boję się odpowiedzi.

Znalazłam dziś talię kart.
Nie postawię pasjansa.
Zapomniałam już jak się go układa…

* * *

„Nie tylko cierpienie jest na świecie,
Ale jak można uwierzyć w szczęście,
patrząc w te smutne oczy,
które tak samotnie toną we łzach?
Na statku naszego losu
chcemy dobrego sternika,
co zdąży na czas opuścić żagle przed burzą
I wyrwie nas z głodnych objęć fal rozpaczy.
Pewnie upragniony ląd w oddali
będzie jak zwykle złamaną obietnicą,
bo marzenia rodzą się w porcie iluzji,
a coś z niego ciągle wypędza nas w morze.
Nasza przyszłość to nieznany kurs
ale ty, wietrze, wiej w żagle
I kieruj naszym statkiem w stronę horyzontu.
Tam, gdzie spokojny i jasny brzeg,
chociaż go jeszcze nie widać…”

* * *

Ten przepięknie zaśpiewany
przez Cesaria Evora i Kayah klip
jest naprawdę wart obejrzenia i wysłuchania.

.

47 responses to “Pasjans

  1. Viola!!
    czy Ty musisz jak ja..czy ja muszę jak Ty? 😀 To jest jakieś nieziemsko- niesamowite!
    Pasjans…czary, stokrotka..wróci- nie wróci? 😉
    A ta muzyka..
    UWIELBIAM tę piosenkę!
    Chyba gdzieś w przepastnych odmętach mego bloga jest przy jakimś wpisie

  2. jedni płyną,płyna…i jeszcze płyna… z nadzieją na upragniony ląd,dla niektórych ten ląd już jest widoczny…dobry sternik dobry obrał kurs…
    piękny klip… 🙂

  3. Klip niesamowicie piękny!Okres stawiania pasjansów mam juz za sobą.A sternik u mnie niby po dobrej szkole morskiej ale cóż ta wiedza znaczy kiedy stanąć trzeba twarzą w twarz ze sztormem na morzu gdzie kompasy staja się bezwartościowe ponieważ główny jego element jest popsuty?jesteś zdany tylko na siebie.I jeśli nawet obierzesz zły kierunek pretensje możesz mieć tylko do siebie.

  4. Człowiek jest jak łupina orzecha rzucona w kałużę. Wydaje mu się że nadaje swemu życiu kierunek, a tu okazuje się że Pan Bóg wdepnął przez przypadek w błocko i fala zepchnęła stateczek na mieliznę.

  5. Przeżyłam kupę lat i wciąż nie wiem jak sterować. A nie lubię, jak ktoś to za mnie robi. Moze ja za słabo przykładam się do steru. Clip cudny. U Ciebie można fajnych piosenek posłuchać, nie trzeba szperać w sieci.
    Pozdraiwam już świątecznie i życzenia składam, niech będzie miło i radośnie, kolorowo i pieknie. Pozdraiwam serdecznie

Skomentuj

