Naleśniki

 

 

– Chciałbym mieć taką mamę jak Ty.
Wędrujesz po tych górach, grasz na gitarze,
znasz tyle niesamowitych opowieści i ten
Twój głos..mógłbym Cię słuchać godzinami.
Ech, konie by z Tobą kraść.

– Naprawdę chciałbyś..?
Odłożyłam gitarę, spojrzałam uważnie
w ciemne oczy chłopca. Ogień w kominku
zaśpiewał wesoło, iskry tańczyły radośnie.

– Hmm… Lubię Cię…
ale jeszcze bardziej lubię
naleśniki z malinami mojej mamy.

 

49 responses to “Naleśniki

  1. Cześc Viola:)Wczoraj Pstro serwowała naleśniki i oprócz tych ze szpinakiem wszystkie bym wszamiła:))))Fajnie jest usłyszeć kiedy ktoś mówi że dostrzega w tobie jakąs wyjątkowość.Myślisz sobie co za wyjątkowość we mnie przecież to tylko ja…..a ten twój ciepły głos czuje sie nawet czytając ciebie…Pod warunkiem że czucie sie ma:)))Pozdrawiam cie dziewcze serdecznie:)

  2. ale tu pyszności….:)
    a tak naprawdę to dzieci dopiero potem wspominają takie pyszności swoich mam,a naleśniki…toz przecież ich ulubiona potrawa…Pozdrawiam miło … 🙂

    • To tak jest… nie tylko jeśli chodzi o te nasze mamy
      ale i o innych bliskich… I choć inność nas pociąga
      to dopiero jak się zastanowimy, to zrozumiemy, że
      wyjątkowe i niepowtarzalne jest dla nas to, co kochamy…

  3. ja pamiętam kluski mojej mamy, nic ich nie przebije, takie te ciemne …bo część smaków odziedziczylam (tak twierdzi siostra) a część ona odziedziczyła …jej gołąbki pachną jak gołabki mojej mamy…heh…ja takich nie umiem zrobić 🙂
    fajne takie kulinarne wspomnienia 🙂

  4. pierogi z jagodami i placek drożdżowy…to zapachy mojej cioci do której jeździłam na wakacje…rzecz jasna zawsze kazała nazbierać jagód, ale ja zanim doszlam do domu, to wszystko zjadłam…dobrze, że ciocia miała skup dobrodziejstw lasu, to zawsze jakieś jagody były 😀

      • Kto nie hodował świń ten nie wie. 🙂 Kiedy chłopięciem byłem i daleko od miasta zamieszkiwałem co roku hodowaliśmy jedną świnię, która była zabijana przed w grudniu przed świętami. Pominę opis uboju odbywającego się na podwórku.

        Świeżynka to jest duszone z cebulą świeże mięso, boczek i podroby , prosto po uboju. Tłuste i niesamowicie smaczne.

  5. A ja najlepiej wspominam i do dziś najbardziej lubię placki ziemniaczane (plindze) – mniam! 🙂
    Naleśniki owszem też, ale te a la Gundel: z czekoladą i bakaliami, polane spirytusem – i podpalone… Baja…

  6. Violu,ale tu u Ciebie smacznie!!! Aż ślinka leci! Mniam… 🙂
    Zaczęłam się zastanawiać, co u mnie było takim przysmakiem – chyba wspomniane już pierogi – tyle, że z serem, na słodko i kluski – u mnie nazywane szarymi – z gęstą kwaśną śmietaną… eh, smaku sobie narobiłam… 🙂

  7. Violu, jeśli przegrałaś tylko z ulubionymi naleśnikami mamy, to muszę powiedzieć, że zaszczyt Cię kopnął jak diabli :-))) Na prawdę wielki komplement cię spotkał na twojej drodze! A tak szczerze Ci powiem, że ja też Cię lubię, tak samo mocno, jak moje koleżanki do pogadania, wypłakania i wspólnego organizowania domówek w sylwestra:-P. Zupełnie mi nie preszkadza, że nie znamy się osobiście.
    PS> Narobię huku na fejsbuku, jak mi się nadarzy okazja wyjazdu do Warszawy :-))

  8. Naleśniki..pysznie wyglądają…i pewnie zawsze można coś w kuchni wyczarować. To smak , estetyka podania potrawy. Słowa chłopca przebijają jednak wszystko. Szczery przekaz z ust dziecka…obcego dziecka , to komplement przepiękny . Emocje gdzieś z głębi serca wobec Ciebie skierowane, to znak, że masz duszę tak magiczną, ciepło…
    To wartości , których konsumpcja przez tego , który je skosztuje, choć niewidoczna pozostawia ten smak na bardzo, bardzo długo…dla takich chwil warto żyć..
    Przytulam bardzo, bardzo mocno…i tradycyjnie miliony buziaczków dla dzieci..

Skomentuj

