Wolne i szczęśliwe

 

” Z jednej strony człowiek podziwiał je za piękno,
odwagę, siłę, wytrwałość i dążenie do wolności,
z drugiej jednak strony, te same cechy budziły
w nim strach i obawy.
Dlatego też, w wielu mitach i legendach różnych
ludów, wilk występuje naprzemiennie jako symbol
zła, strachu, okrucieństwa, przemocy, jak i też
jako zwierze dobre, życzliwe, opiekuńcze i mądre…”

Wilki fascynują mnie odkąd pamiętam…
tajemnicze, majestatyczne, niezależne, pomimo
swej złej sławy nie wzbudzają we mnie strachu.
Czasem, wędrując nocą górskimi ścieżkami czułam
ich obecność… słyszałam jak porozumiewają się
między sobą. Wiedziałam jednak, że z tej strony,
skąd dochodzą ich głosy nie ma zagrożenia.

Kiedyś znalazłam ten film,
doskonałe powiązanie obrazu i muzyki.
To, co chciałabym Wam pokazać jest dla mnie
piękne i magiczne.

Ta muzyka…
Kiedy tak słucham i patrzę, to oczy mi wilgotnieją
ze wzruszenia, że są takie miejsca na tej ziemi,
gdzie mogą być wolne i szczęśliwe…

http://wilki.pl/

 

35 responses to “Wolne i szczęśliwe

    • I te ich fascynujące ślepia,
      uważne i czujne…

      ” Wiele gatunków potrafi śledzić
      czyjeś spojrzenie w dal, jednak podążanie
      wzrokiem za kimś skanującym przeszkodę
      to trudniejsza sprawa. Dotąd sądzono,
      że potrafią to wyłącznie naczelne i krukowate.
      Jednak najnowsze badania naukowców dowodzą,
      że do zwierząt potrafiących śledzić czyjeś
      spojrzenie należą również wilki…”

      http://wilki.pl/

      • Cześć Viola. Co do wilków – był stary amerykński film pt.Sidła . Niebywale nakręcona walka rannego człowieka z watahą / ch?/ i wtedy pomyślałam : dobrze ,że „takie miejsce na takiej ziemi ” jest raczej dalej niż bliżej mnie. Ale te ich oczy to następny odlot – chociaż bezpieczniej go sobie wyobrażać niż doświadczać.

        • Też bałabym się stając z nim oko w oko.
          Wilki w poszukiwaniu pożywienia potrafią
          porwać jagnię, źrebię czy psa.
          Nauczone jednak doświadczeniem omijają
          człowieka i bardzo rzadko go atakują.
          Oczywiście, może sie zdarzyć, że na ich
          terenie zabraknie jakiegokolwiek pożywienia
          i wtedy mogą zaatakować ale w skali
          światowej, to rzadkie przypadki.
          Sami robimy sobię krzywdę, trzebiąc lasy
          ze zwierzyny dla własnej przyjemności,
          usprawiedliwiając to różnymi regulacjami…
          i zapominając, że przyroda sama sobie
          z tym potrafi poradzić, bez naszej ingerencji.

  1. Violu,wilki mnie zqwsze fascynowały,od kiedy wzięłam do ręki Jacka Londona i Jamesa Curwooda,przepiękne opowieści o Szarej Wilczycy i jej synu…Te swoja miłośc przelałam na psy,miałam 3 wilki…tzn wilczury..i do dzisiaj to moja ulubiona rasa.
    Utarło się,że wilk jest zły…a przecież każde dzikie zwierzę,na które się poluje,broni sie,to jest naturalne…Wilki,gdy nie są głodne,nie zaatakują,same zdobywają sobie pożywienie,bywa,że…jak piszesz,kradną zwierzęta z obejśc,ale to wielki glód musi byc powodem.
    Zycie w stadzie wilków,a oglądałam niejedne film,jest normalne,wilk znajduje towarzyszke życia na zawsze…
    Na tym klipie,piękna para wilków,z czarną waderą,czyli..wilczycą.
    Jak ktoś kocha zwierzęta,to nie ma dla niego …złych zwierząt.Jest złe….traktowanie zwierząt.
    Wilki to dla mnie piekne zwierzeta…stadne,rodzinne ,jeśli tak mogę powiedziec.
    Pozdrawiam miło … :-))

  2. Wilk to mój strach z dzieciństwa, były wszędzie – w ciemnym pokoju, za łóżkiem, w lesie, kiedy jechaliśmy samochodem… Jestem ofiarą „Czerwonego Kapturka” słuchanego z płyty. Działał na wyobraźnię dziecka aż za mocno albo akurat na mnie po prostu…

  3. Pięknie napisałaś Viola!
    Wilki zawsze fascynowały mnie..
    a ten utwór..” Córka morza” Vangelisa, to coś dla mnie tak cudownego, tak osobistego..;)

  4. Violu, po Twoim tekście i przepięknej muzyce Vangelisa, która działa na mnie kojąco jak balsam, tylko powiedzenie, że „człowiek człowiekowi – wilkiem” pozostaje obrazą dla tych wspaniałych zwierząt…

Skomentuj

