Kołysanka

Gustav Klimt: Matka i dziecko

.

Moim córkom: Maszce i Kasi

* * *

Twój mały świat
całym światem jest,
gdy w cieple ciała mego
chowasz swe maleńkie
bezbronne ciało.
Kochanie Ty moje
nakarmię Cię,
utulę do snu
bajką na dobranoc
i rzewną kołysanką.
Opowiem o świecie
co poza nami
i w chwili złej ochronię.

Zaufaj mi Dziecko…

Mój mały świat
całym światem jest,
gdy w cieple ciała Twego
chowam swe maleńkie
bezbronne ciało.
Oddech z oddechem
Twym przeplatam
wsłuchując się
w tkliwą kołysankę.
Moje, choć jeszcze
niewielkie serce
już rozpoznaje jej
wolny, spokojny rytm.

Ufam Ci Mamo…

.

31 responses to “Kołysanka

  1. Nie przepadam za Klimtem / żadnym/ ale ten obraz jest niesamowity.A ty Viola – normalna matka z krwi, kości ,bólu i radości , jak większość z nas. Ten wiersz jest bliski każdej.

  2. Chyba nie ma piękniejszego widoku niż matka tuląca (czy karmiąca) swe dziecko… Albo ojciec…
    Przepiękny temat, obraz i wiersz…

  3. jestem zachwycona Twoją matczyną miłością <3!
    Twoje córki mają prawdziwe szczęście.
    piękny wiersz, a do tego Klimt ❤ od razu cieplej mi na sercu

    • Moje córki są już dorosłe ale doskonale pamiętam
      uczucia, które miałam gdy były takie maleńkie.
      Teraz one mają swoje dzieci, najmłodszy Olivier
      ma kilka miesięcy i kiedy oglądam ich fotografie,
      odnajduję tamte uczucia w ich spojrzeniach,
      gdy trzymają w ramionach swoje dzieci… 🙂

  4. Piękne, wzruszające, niepowtarzalne chwile…
    Żeby tak można było zatrzymać czas, pozostawić
    w pamięci to piękno, chwile beztroskie.
    Matka i dziecko.. Ta Miłość..bezcenny obraz .
    Przytulam bardzo, bardzo… Buziaczki dla dzieciaczków.

    • Piękne, niepowtarzalne, wzruszające…
      Choć czasu nie zatrzymamy, to pamięć o nich
      przetrwa i ogrzeje serce wspomnieniem…
      Przytulam też Ciebie, Twoją córkę i Kubusia…

  5. Chwile kiedy tuliło sie do serca swe maleńkie dzieciątka zapadają najbardziej w matczynym sercu.Uściski dla ciebie:)

  6. Ja mam dwóch olbrzymich chłopów /35 i 30 lat/, ale też ich czasami tak przytulam.
    A kołysanka piekna.:-)

Skomentuj

