Powiedz mi

  rysunek: viola małecka

.

Jeśli kiedykolwiek
będziesz miał zły dzień
Mój Drogi Przyjacielu,
nie ukrywaj smutku,
który trawi Twą duszę,
nie stój samotnie w oknie,
patrząc bezmyślnie w dal,

tylko powiedz mi…

Może będę mogła Ci pomóc
a jeśli nawet nie, wysłucham.
Zaparzę miętowej herbaty,
potem usiądziemy jak
najbliżej siebie, byś wiedział,
że obok jest ktoś, kto rozumie
a jeśli nawet nie… to czuje
brzemię, które w sobie nosisz.
Przekaż mi choć maleńką
cząstkę tego ciężaru.
Nie myśl, że nie udźwignę go
na swych ramionach,

tylko powiedz mi…

Razem łatwiej nam będzie nieść.
Nie bój się, żem krucha,
nie oszczędzaj w imię miłości.
Przecież jestem Twym światłem,
Jeśli tylko podasz mi rękę,
to przeprowadzę Cię przez mrok.
Więc nie patrz już w dal,
i nie kryj łez pod powiekami,

tylko powiedz mi…

.

21 responses to “Powiedz mi

  1. Cenię u przyjaciół a generalnie
    ludzi, którzy umieją słuchać.
    To dar i ma go niewielu.
    Jednak czasem lubię
    pomilczeć z kimś i to też
    wcale nie jest takie proste.
    Piękna deklaracja Violu.

    Niezmiennie zapraszam do siebie. :-).

  2. Wiesz Viola męzczyznom trudno uwierzyc że kobieca „klata”potrafi znieśc i wziąść na siebie wiele różnych spraw czasami nawet wcale nie łatwych. Oni raczej myślą ze my kobiety jesteśmy ze szkła. to prawda ze jesteśmy delikatne i czasami kruche jednak jesli chodzi o pomoc jesli nawet ma to być słuchanie potrafimy byc wytrwałe, silne a zarazem kochające, jak zwykle zresztą 🙂

  3. pięknie rysujesz Violu, duszą…
    nieraz wydaje sie, że tak jak Ela tu powiedziała,
    że jesteśmy za kruche, ale…mamy wielkie serducha…
    i słuchac umiemy, a siłe też mamy…
    tylko nie widac gołym okiem… :-))

  4. Bądz Przyjacielem i rozdawaj przyjazn, a bedziesz miał przyjacioł.
    W innymi słowy- gdyby większość ludzi posługiwala się maksymą
    Konfucjusza a brzmi ona mnie więcej tak – Inteligentny człowiek
    wymaga od siebie a głupiec od innych- , To przyjazn miałaby wspaniałe
    zabarwienia. Również – o każdą przyjazn należy dbac podlewając
    ją jak kwiatka. WYMAGAJMY OD SIEBIE A BĘDZIEMY MIELI PRZYJACIÓŁ. TAK WIELU LUDZI ZAPOMINA CO ZACZY PRZYJAZN POMOC BLIZNIEMU… A CZASAMI WYSTARCZY PODAC REKE OBDAZYC USMICHEM…. TO TAK NIEWIELE DLA JEDNEJ OSOBY DLA DRUGIEJ MOZE SIE OKAZAC BARDZO WIELE…BUZIACZKI SIOSTRZYCZKO…

  5. Piękne, mądre, prawdziwe słowa.
    „Jeden drugiego brzemiona noście” –
    całkiem niedawno zrozumiałam, o co w tym chodzi.
    Otóż Tobie łatwiej jest nieść mój ciężar niż mnie,
    mimo że waży on tyle samo, niezależnie od tego,
    kto go niesie,bo jednak to nie nie jest Twój ciężar.
    I odwrotnie:
    Mnie łatwiej jest nieść Twój ciężar niż Tobie,
    bo to jednak nie jest mój ciężar…

    • Stokrotko…
      bo tak to już jest, że w każdym
      związku, czy to przyjaciel, dziecko, rodzic,
      czy ukochany właśnie umiejętność rozmowy,
      nawet tej bez słów jest najważniejsza.

  6. Są tacy, co mają złe dni dwa razy w miesiącu. Albo jeszcze częściej. Tu na prawdę trzeba by anielskiej cierpliwości, żeby znosić i wysłuchiwać… Starczyłoby Ci jej Violu?

    PS. A gdzie mój wymóżdżony avek?? Już zdążyłam go polubić :-)))

    • Póki co starcza…. a przyjaciele nie nadużywają.
      Ktoś kiedyś powiedział i ja się z tym zgadzam, że:
      Małe troski krzyczą, wielkie milczą w osłupieniu.

Skomentuj

