Jaskółka

foto: Waldemar Wiśniewski

.

Letnia burza
solą kropli skleiła
pióra jej szare
Siedzi jaskółka
chłodem zroszona
pod dachem niebytu
czarne oko
nieruchome
czarne oko
zapatrzone
w skrawek błękitu

Ku niebu
wznieść nie potrafi
zmartwiałych skrzydeł
Płacze jaskółka
niemocą spowita
pod dachem niebytu
czarne oko
przymyka
czarnym okiem
dotyka
bezmiaru błękitu

Nadzieję
słońce przyniesie
osuszy pióra
Poczeka jaskółka
na klucz złoty i okna
duszy otworzy
czarne oczy
rozjaśni
czarne oczy
zabierze
w otchłań przestworzy

.

22 responses to “Jaskółka

  1. my,jak ta jaskółka,po burzy ,czekamy na słońce…Ono przyjdzie,popatrzymy na błękit radośnie znowu…
    piękny klip… :-))

      • Dobra piosenka ,chociaż nie wolno nam „przeczekiwać „życia ani nawet smutku. Jedno i drugie powinniśmy atakować z furią .Zawojować naszym egoistycznym : CHCĘ DUŻO WIĘCEJ !

        • Akurat ten kawałek tekstu
          z przeczekiwaniem też jest mi obcy.
          Mój plecak jest blisko i jakoś tak…
          zawsze udaje mi się zebrać siły,
          by założyć go na plecy i wyruszyć ku słońcu.

  2. Cierpliwości w oczekiwaniu na słońce :-)) Choć ja ostatnio za jaskółkami nie przepadam. Kota mi stresują! A on ma dopiero 8 tygodni! 😦

  3. Viola, wczoraj napisałam Wg, że mogę tylko u Niego i Krystiany spokojnie popatrzeć na ptaszki ( mam trzy koty…)
    i teraz u Ciebie mogę z bliska patrzeć 🙂 Śliczna jaskółeczka. I słowa o niej piękne!

  4. Napiszę kiedyś coś u siebie o jaskółkach, bo zebrałam dużo wiadomości na ich temat. I wtedy dostaniesz specjalne zaproszenie na mój blog.
    Życzę pięknych dni Ptaku Błękitny!!!!

  5. Tak jak delikatną jest jaskółka tak i twoje słowa unoszą się delikatnie czytając je.Serdeczności dla Ciebie-)

Skomentuj

