Anniversary song

.

.

Budzi mnie poranek, niby zwyczajny,
dla mnie jednak wyjątkowy.
Sięgam do szuflady i wyciągam z niej
sznur koralików /kiedyś już o nich pisałam/
Jest ich 366 a każdy z nich to jeden dzień.
Przyglądam się im, dotykam, analizuję.
Mienią się barwną tęczą… to dobrze.
Jest też trochę szarych i kilka czarnych,
lecz dzisiaj nie będę o nich opowiadać.

Ten pierwszy, rudy jak liście jesienne.
związany z powrotem do miejsc,
które znałam z czasów młodości.
Moja Wierchomla… wrzesień
Pamiętam, że gdy tam dotarłam miałam
wrażenie, że moje życie zatoczyło koło
i ponownie stanęłam w punkcie wyjścia.
Pojawiło się wraz z tym dziwne odczucie,
że właśnie teraz, w tym miejscu i o tym
czasie zaczyna się dla mnie NOWE…

Wtedy zastanawiałam się jakie
ono będzie, nie myślałam o rzeczach
materialnych. Moje pragnienia były
innego rodzaju, dotyczyły one ludzi
i nadziei jakie z nimi wiązałam.
Moja samotność o której tak często
pisałam, ciążyła coraz bardziej,
dusza potrzebowała tej drugiej,
określanej często mianem „pokrewna”.

„Jeśli czegoś naprawdę gorąco pragniesz,
to cały Wszechświat sprzyja potajemnie
twojemu pragnieniu”  powiedział Coelho.
Teraz myślę, że mówił prawdę.

Pochylam głowę, wpatruję się w kolory
na mojej dłoni, powoli przesuwam dni,
niczym paciorki różańca, cichą modlitwą
dziękując za każdy z nich…

Za ten zielony, gdy poznałam Ciebie Urdenie,
mój Drogi Przyjacielu.

Za ten czerwony jak serce, kiedy na świat
przyszedł mały Olivier.

a najbardziej za ten, mieniący się błękitem,
dzień naszego spotkania Bo,
dzień, w którym moje serce wzleciało ku niebu.

Wyciągam z szuflady białą nić…
Jutro nawlekę na nią pierwszy z następnych dni.
Jaki będzie…?
Mam nadzieję, że w kolorze nieba…

* * *

” Nigdy nie myślałam, że osiągnę ten wiek.
Nigdy nie miałam powodu, by żyć tak długo.
Ale Pan był jak mój cień… nawet, gdy byłam w błędzie.
Nie, nigdy nie myślałam, że to obierze taką drogę…”

.

44 responses to “Anniversary song

  1. Violu patrzę na twój panel po lewej stronie i upewniam się po raz kolejny, że nie ma tam już zakładki Moja Samotność :-))) Bratnią duszę już masz, więc mogę ci życzyć tylko jak najwięcej dusz życzliwych wokół a w sznurze koralików jak najwięcej tych niebieskich i zielonych.

    A tak w ogóle to ja przyszłam z tortem, bo skoro masz urodziny… :-)) Ale tu się go chyba nie da wkleić, to wrzucę Ci na fb. Grrrr Cyberrrprzestrzeńńń :-/

  2. Och ty nasza Violo o pięknej duszy..
    jesteś jak miód na skołatane serducho.
    Wspaniały pomysł z tym nawlekaniem dni..
    Viola nie zbadane są wyroki boskie.
    Dla ciebie okazał się wspaniałomyślny!
    BUZIACZKI DLA CIEBIE -)

  3. Mówię że wiewiórki siedzą na drzewach,
    najwyraźniej nie zawsze.
    Znam taką jedną V-iewiórkę, która siada
    pomiędzy drzewami, na ziemi.
    Acha… wierszyk przeuroczy no i 100 LAT… 100LAT. . .

  4. Wiola ja dopiero zajarzyłam ze ty masz urodziny!
    Wszystkiego, wszystkiego co piękne i jasne moze byc w zyciu ci zyczę!
    NIECH CI SIĘ SZCZĘSCI!!!!! ŚCISKAM CIĘ MOCNIUTKO 🙂

  5. Violuś … Spełnienia marzeń i wszystkich pragnień < :))
    z całego serca ślę
    Buziaki !!!
    ps. pięknie Ci w tej czerwieni <:)

  6. jakas wiewióreczka tu usiadła ,między drzewami… :-))
    bardzo ładnie Ci Violu z tym żywym kolorem włosów,
    a z okazji urodzin, bo się tu domyśliłam…
    to życzę Ci po prostu…dalszej pięknej MIŁOŚCI,
    bo cóż bez niej warte życie? buziaków sto!!!

      • Znam Violu, znam 🙂 Jest symbolem czegoś ważnego dla mnie, jest tak bardzo moja, że nie wiesz nawet..wzruszyłaś mnie Viola, naprawdę. Tak dawno nie słuchałam Jej, choć słyszę ją sercem co dzień przecież.
        Jeszcze raz Violu najserdeczniejsze Życzenie Urodzinowe i specjalnie dla Ciebie coś, co kochasz:
        Woda 😉

        PS.Odkryłam niedawno piękną nutę ” Living in the moonlight” ; zajrzyj do mnie i koniecznie posłuchaj 🙂

Skomentuj

