Cristallo

* * *

To był początek. Piękny czas poznawania.
Rozmawialiśmy wtedy o muzyce.
Poszedłeś do mnie z płytą w dłoniach mówiąc:
– Posłuchaj, to głos, który mnie fascynuje
Kiedy usłyszałam pierwsze takty, zdumienie
niemal odjęło mi mowę.
– Aria Nadira z Poławiaczy Pereł, moja ukochana aria.
– Twoja też..? A wiesz kto ją śpiewa..?
Potrząsnęłam przecząco głową.
– Paulos Raptis.

Piękny, kryształowy głos wypełniał przestrzeń pokoju
a każda z nut odbijała się echem w mojej duszy,
poruszała najczulsze jej struny.

– To najpiękniejsze wykonanie, jakie dotąd słyszalam.

 * * *

Minęło lato… potem jesień…
I czasem, pomiędzy dniem a snem, przychodzi taka chwila,
w której sięgamy po nasz muzyczny balsam dla duszy.

A potem siedzimy…
W blasku świec… blisko siebie…  pieśnią oczarowani…
a świat za oknami śniegiem  prószy… i prószy….

 * * *

Niestety, nie udało mi się znaleźć w necie „Arii Nadira” w Jego wykonaniu.
Poniżej artykuł Wacława Panka  „Paulos Raptis – głos szczerozłoty”

http://maestro.net.pl/document/ksiazki/Panek_Raptis.pdf

 

16 responses to “Cristallo

  1. Paulos Raptis – no cóż… szkoda, że nie jest
    tak popularny jak choćby Pavarotti, wielka szkoda.
    Nie miał szczęścia do impresario i z pewnością
    nie był kochany przez nasze media. Zazdrość ?

    • Myślę, że złożyło się na to wiele czynników:
      zazdrość, to że był Grekiem,
      chciwość i nieumiejętność impresariów itd.
      Dla mnie to po prostu: MAŁY WIELKI TENOR.

Skomentuj

