Mój dom jest tam, gdzie serce moje.

Marina Czajkowska ” Małe zamieszanie”

Marina CZAJKOWSKA Małe zamieszanie

.

Życie zatacza kręgi, tak sądzę. Właśnie stoję w takim
samym punkcie jak siedem lat temu, gdy  postanowiłam
opuścić małe miasteczko i wyruszyć w poszukiwaniu
nowego. Tak już mam, że miejsce zaczyna mnie nużyć
po kilku spędzonych w nim latach. Drugim powodem
była praca, której zdobycie w małej mieścinie graniczyło
z cudem. Spakowałam więc manele i wyruszyłam
do stolicy. Znalazłam pracę, zadomowiłam się, poznałam
nowych ludzi. Teraz znów nadszedł czas, by pakować
walizki,  pożegnać Warszawę i odfrunąć w bardziej ciche
i spokojne krainy.

Pierwszy post na blogu napisałam dwa lata temu.
Było to w lutym, siedziałam w  pokoiku na poddaszu,
i zastanawiałam się od czego zacząć.
Pomyślałam, że opowiem o miejscu w którym mieszkam.
Teraz kiedy to czytam, ogarnia mnie wzruszenie
i jednocześnie zdziwienie,  jak te nasze ukryte pragnienia 
zmieniają się wraz z upływającym czasem.

Mój dom jest tam,  gdzie serce moje… 

Jednak jego cząstka pozostanie tu, na Starówce,
pośród spadzistych dachów, trzepotu gołębi, ludzkiego
gwaru dobiegającego z wąskich, brukowych uliczek
i marcowych umizgów dachowych kotów.

Już noc… w maleńkie okna puka deszcz.
Jutro czeka mnie nowe… zawsze jest jakieś nowe.

* * *

Dodam tu jeszcze wspomnienie z Piwnej,
nieco sentymentalne… jak to zwykle u mnie bywa. 😉

https://violamalecka.wordpress.com/2011/02/16/370/

.

34 responses to “Mój dom jest tam, gdzie serce moje.

  1. Violuś,trochę Cie poznałam i wiem,rozumiem.
    Jesteś jak ptak…ale teraz czuję,że idziesz tam,
    gdzie będą dwa serca razem… :-))
    wiesz…nie jest ważne,czy mieszkasz tu,
    czy tam,tylko gdzie sercem czujesz…
    pięknie napisałaś… :-)) taki ciepły post… 🙂

  2. A mnie żal , że nie sfruniesz już ze swojego poddasza, żeby spotkać się ze Stokrotką w którejś ze staromiejskiej kawiarenek.
    Ale życzę Ci wszystkiego najlepszego!!!

Skomentuj

