Ech, nutki moje…

Znalezione w necie

10690239-rock-girl-z-gitara-na-wsi-zdjecia-w-starym-stylu-obrazu

.

Wróciłam…
do poezji śpiewanej.
Gitara ucieszyła się,
że znów może wziąć sprawy
w swoje struny
i zabrzmieć nowymi nutkami.

.

Więc uczymy się obie tego,
co poniżej…

 
* * *

CHWILE: W.Broniewski

 
Ręce skrzyżuję, głowę pochylę,
w dawność popłyną myśli i chwile.
Jesień wichurą w szyby zapłacze,
dawne, stracone znowu zobaczę.
.
Oczy zasłonię ciężką powieką.
indzie…  inaczej… dawno… daleko.
Wróci tęsknota, wróci niepokój,
kroki znajome przejdą przez pokój.
.
Znowu zapłonie w oczach i słowach,
światło ukryte w palcach różowych.
Nocą w ogrodzie kwiaty się ockną,
duszne zapachy wpłynął przez okno.
.
Oczom bezsennym znów się odsłonią
piersi jak blade kwiaty tytoniu.
Nocą wilgotną sennie, srebrzyście
miesiąc obłędny zajrzy przez liście.
.
Sny niespokojne, sny niepojęte,
kwiaty uwiędłe, okno zamknięte.
Liryko rzewna śpiewasz i nocą
czarne, dalekie skrzydła łopocą.

.

.

JA TONĘ: Czerwony Tulipan

Ja tonę,
w twoich oczach tonę,
w jeziorach z turkusów i szkła.
Pod rzęs twych balkonem
wciąż tonę i tonę, lecz nigdy
nie widzę w nich dna.
Chcę tonąć,
w oczach twych utonąć,
jak grosz, który w wodę mi wpadł.
W tę łzę nazbyt słoną, zanurzyć się , tonąć,
ty tylko w oczy mi patrz.

Nie odwracaj oczu i wzrokiem nie uciekaj,
daj mi wreszcie poczuć, że to nie jest gra.
Czasu tego szkoda on brzegi rwie jak rzeka,
żebym mogła doczekać daj mi znak.

Ja ginę,
jak zapałki płomień,
zdmuchnięty dla hecy od tak.
Nadziei, rzuć mi linię nie widzisz, że ginę,
chcę tonąć -lecz nigdy nie tak.
Jam marzę,
o tym tylko marzę,
by w oczach twych znaleźć swój port.
Ja marzę jak wszyscy, samotni żeglarze,
gdy wir ich porywa na dno.

Nie odwracaj oczu i wzrokiem nie uciekaj,
daj mi wreszcie poczuć, że to nie jest gra.
Czasu tego szkoda, on brzegi rwie jak rzeka,
żebym mogła doczekać daj mi znak.
Bo tonę…

.

13 responses to “Ech, nutki moje…

  1. Wspaniały Broniewski. Odsądzany od czci i wiary. Jakie to polskie, niestety. Dzięki za przypomnienie. A ty powinnaś się cieszyć. Otwierasz kolejne drzwi i wkroczysz w nową przygodę życia. Trzymaj się i kopniak na drogę. 😉

  2. Violuś, jak tam? dotarliście? szczęśliwi? ufam, że tak i odpoczywając po podróży, śpiewająco wkomponowujesz się w nowe otoczenie 😉

    • Even… Caddi… dotarliśmy, wczoraj zakończyliśmy
      rozpakowywanie i układanie. Niemal tydzień nam zeszło
      na porządkowaniu tych wszystkich klamotów.
      Już niedługo napiszę co i jak… może uda mi się dzisiaj,
      jak net mi pozwoli, bo mamy tu zasięg w kratkę,
      raz łapie fale, raz nie… Buziaki!!! 😉

Skomentuj

