Codzienna niecodzienność

foto: viola małecka

IMG_4113

.

Minął kolejny rok…
Wyciągam z dna szuflady sznur koralików,
Mienią się barwami dni, które poza mną.
każdy jest inny, niepowtarzalny.
Choćby ten dzisiejszy, który o poranku
powitał mnie słonecznymi prześwitami
a przecież jeszcze wczoraj liście mieniły się
srebrem deszczowych kropel.
I skąd się nagle wzięła ta rudość pomiędzy nimi..?

Codzienna niecodzienność…

Nigdy nie wiem, co spotka mnie na zakręcie,
czyj uśmiech rozjaśni i moją twarz,
czyja troska zmarszczy moje czoło,
kto zatrzyma się i dotknie mnie wzrokiem
a kto minie obojętnie..?
Wyłuskuję z tłumu twarze...
Wiem, że być może nie spotkam ich ponownie
ale czasem dzieje się tak, że pozornie
ktoś obcy z dnia na dzień staje się coraz bliższy,

Gdy dziś wróciłam do domu przywitało mnie
ciepło płynące z rozognionego kominka,
i bukiet liliowych Marcinków…
od ludzi o których istnieniu jeszcze tak niedawno
nie miałam pojęcia.

Minął kolejny dzień,
księżyc za oknem mruga do mnie zalotnie
a ja wraz z Krzysiem podśpiewuję:

Ktoś tak wymyślił
cały świat,
żebyś nie wiedział,
co przyniesie noc
i czym się skończy
każdy rozpoczęty dzień.
Zobaczysz dno
czy może właśnie dziś
tu z dna odbijesz się.
Jeszcze jedna noc,
Jeszcze jeden dzień…

.

.

10 responses to “Codzienna niecodzienność

  1. Piękne Viola!
    Czy to czasem nie Twoje Urodziny ..? Wszak Ty wrześniowa panna jesteś 😉
    Na wszelki wypadek: WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Viola! Niech jak najczęściej uśmiech rozjaśnia Twą twarz i za każdym zakrętem spotyka coś dobrego! 🙂

  2. Ojej viola. Nawet gdybym teraz – po czasie ,chciała ci złożyć życzenia TO BYŁOBY TO WRĘCZ NIESTOSOWNE .
    A niech tam ! Kochaj i żyj tak długo ,jak sobie postanowisz.

Skomentuj

